fredag 14 maj 2010

گزارشی کوتاه از اشغال سفارت جمهوری اسلامی دراسلو :
دیروز سه شنبه آکسیونی در اعتراض به اعدام ۵ تن از فعالین سیاسی در ایران به نامهای فرزاد کمانگر ، شیرین علم هولی، مهدی اسلامیان ، فرهاد وکیلی و علی حیدریان در مقابل سفارت رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی در اسلو برگزار شد. این حرکت که از طرف ۲ تن از فعالین حزب کمونیست ایران و حزب کمونیست کارگری با امضا فردی فراخوان داده شده بود، و بعدا هم واحد حزب حکمتیست به شکل غیر مستقیم پشتیبانی کرده بود در ساعت ۵ بعد از ظهر شروع شد که تا ساعت ۶ عصر ادامه داشت. به رغم این ، اما طیف وسیع فعالین چپ و کمونیست در برگزاری آکسیونی مدآخله فعالی داشتند ،و با ابتکارات خود به آکسیون سمت و سوی رادیکالتری بخشیدند . طیف وسیع فعالین چپ و کمونیست بخش اعظم این جمع را تشکیل میداد، اگر چه متشکل نبود، ولی پایه اصلی حرکت را تشکیل میداد.،این بهترین حرکتی بود که در طول یکسال گذشته در اسلو برگزار شده بود. جمعیتی در حدود ۱۵۰ نفر حضور پیدا کردند،
اینبار بر خلاف دفعات قبل نیروهای چپ و کمونیست دست بالا را داشتند، و شعارها رادیکال و رادیکال تر هم شد. جمعیت درمحوطه ۷۰ متری سفارت تجمع کرده بودند.نیم ساعتی از حرکت نگذشته بود که چند اطلاعیه قرآئت شد ، به دنبال آن شعارهایی علیه اعدام ، شکنجه، و کلیت رژیم داده شد.تظاهر کنندگان شعارهای زیر را مرتب تکرارمیکردند: مرگ بر جمهوری اسلامی ! جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد ! مرگ بر این جمهوری ضد زن ! جمهوری اسلامی مرگت فرا رسیده ! زندان شکنجه اعدام ملغا باید گردد ، زندانی سیاسی آزاد باید گردد. این لانه جاسوسی تعطیل باید گردد ! زنده باد آزادی ! کارگر دانشجو، معلم اتحاد اتحاد !
فرزاد ما نمرده ، ولایت است که مرده، شیرین ما نمرده، ولایت است که مرده،..... این شعارها به نروژی هم داده شد. چند شعار هم به انگلیسی داده شد .
سپس جمعیت به طرف درب ورودی سفارت هجوم آورد از آنجایکه نیروی پلیس کم بود موفق شد ،سد پلیس را در هم بشکند. حدود ۵۰ نفری وارد محوطه ساختمان شد ، و شیشه های ساختمان سفارت را با خشم و نفرتی غیر قابل وصف سنگباران کردند ، شیشه های چند ماشین سفارت با سنگ و چوب خرد شد ، چند تابلوسفارت هم داغان شد، تا نیروی کمکی پلیس به محل رسید ،جمعیت خشمگین هر آنچه شکستنی بود شکستند و بر اثر استفاده پلیس از گاز اشک آورعقب نشینی کردند. ، اشغال سفارت ۱۰ دقیقه ادامه داشت. تظاهر کنندگان مجددا درپیاده رو مقابل ساختمان سفارت تجمع کرده و به شعار دهی پرداختند ، با گذشت زمان نیروی کمکی پلیس با اسب ، باتوم و گاز اشک آور به محل رسید، و جمعیت را در محاصره قرارداد
اما شعاردهی تا آخرین لحظه ادامه یافت .در حین حرکت پلیس با لباس شخصی به شناسایی افراد پرداخته بود . به همین دلیل ما برای جلوگیری از دستگیری تظاهر کنندگان دسته جمعی محل را ترک کردیم .در حالیکه ما بطور دسته جمعی به طرف مرکز شهر روانه بودیم، پلیس ما را تا چند صد متری محل سفارت دنبال کرد، و بعد از شناسایی چند تن از بچه ها، در یک حرکت غافلگیرانه ۲ نفر را دستگیر کردند. البته این دو اصلا جز اشغال کنندگان نبودند، و احتمالا بزودی آزاد شوند . حرکت بعدی روز ۵ شنبه ۱۳ می ، ساعت ۱ بعد از ظهر،همزمان با اعتصاب عمومی در کردستان ایران ، در مقابل سفارت در اسلو برگزارخواهد شد.

سرنگون باد جمهوری اسلامی !

زنده باد آزادی زنده باد سوسیالیسم !
زندانی سیاسی آزاد باید گردد ! زندان ، شکنجه، اعدام ملغا باید گردد !

۱۲ می برابر با ۲۱ اردیبهشت ، اسلو
گزارشگر صالح
فیلم های حمله به سفارت ایران در اسلو و شعارهای ما را میتوانید در لینک های زیر ببینید :


http://www.youtube.com/watch?v=AWL_urQOp9Y




http://www.youtube.com/watch?v=sfaMp6xOGtc&feature=channel