tisdag 12 januari 2010

خانه » دانیل بن سعید درگذشت
دانیل بن سعید درگذشت
سحرگاه امروز سه شنبه دوازدهم ژانویه ۲۰۱۰، دانیل بن سعید، فیلسوف و کمونیست انقلابی فرانسوی، بدنیال بیماری طولانی چشم از جهان فروبست. او شصت و سه سال داست.

او در سال ۱۹۶۶ یکی از پایه گذاران سازمان «جوانان کمونیست انقلابی» بود و سپس در راه اندازی سازمان «جنبش ۲۲ مارس» شرکت داشت. این سازمان و همراه با آن دانیل بن سعید، در جنبش مه ۱۹۶۸ نقش فعالی داشت. در سال ۱۹۶۹،همراه با یارانش «اتحادیه کمونیست های انقلابی» فرانسه را بنیاد نهادند و سال‌ها عضو رهبری آن بود. او در تاسیس «حزب نوین ضد سرمایه داری» نقش فعالی داست.

دانیل بن سعید، همواره در مبارزات انترناسیونالیستی شرکت داشت و ازیاران همیشگی همه جنبش های آزادی بخش از جمله مبارزات مردم ایران بود. دانیل بن سعید، به عنوان فیلسوف کمونیست، آثار فراوانی خلق کرده که برخی از آنان به فارسی نیز ترجمه شده است.
خانه » آزادی تمامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در پی تداوم مبارزات دانشجوئی
آزادی تمامی دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در پی تداوم مبارزات دانشجوئی
همزمان با ادامه تحصن و اعتراض ها و اوج گرفتن تب تحریم امتحانات در دانشگاه رازی کرمانشاه، تمامی دانشجویان در بند این دانشگاه آزاد شدند.

دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه از روز شنبه همزمان با آغاز امتحانات سراسری در دانشگاه های کشور با برگزاری تحصن و تعیین روز آغاز تحریم امتحانات، با فرستادن پیام کوتاه و پخش شب نامه و فریاد بانگ الله اکبر در خوابگاه ها آزادی همدرسان دربند خود را خواستار شدند.

با نزدیک شدن به روز دوشنبه که روز آغاز تحصن در دانشگاه رازی کرمانشاه مشخص شده بود، تمامی دانشجویان این دانشگاه از زندان آزاد شدند.

تسریع در امر آزادی این دانشجویان به حدی بود که مسئولین قوه قضاییه با برگزاری دادگاهی فرمایشی و تعیین وثیقه برای دانشجویان بدون تفهیم اتهام به آنان، دانشجویان را زودتر از دریافت وثیقه آزاد کردند.